Gustaríame salientar varios aspecto deste conto analizado hoxe na clase: Primeiramente e menos relacionado con aspectos da lingua gustaríame salientar o tema do machismo tratado no libro. As mulleres desa tribo non tiñan claramente acceso á educación xa que, como moita xente aínda hoxe en día pensa, as mulleres deben dedicarse ás labores do fogar (no caso dos bonobos a recoller alimentos para que os machos situados nas ramas das árbores non pasasen fame). Este é un tema que me toca a miña vea máis sensible xa que, teño moi claro como muller que a nosa labor é moito máis ampla do que algunha xente (incluídas mulleres) pensan. Temos as mesmas capacidades que os homes para desenrolar calquera tipo de labor en calquera contexto da nosa sociedade e, relacionado con isto, clara está o aumento das mulleres nas universidades de todo o mundo, chegando a superar cuantitativamente ós homes en moitos estudos deste nivel. O xa non tan relevante e a presenza de mulleres en altos cargos (vexase o número de ministras e de ministros) pola escasa conciliación da vida laboral e familiar. Por desgraza, hoxe en día a gran maioría das mulleres temos que decidir entre un gran futuro profesional ou ser nai. O meu entendemento ó final do conto é que cada un ten que gañarse a vida por si mesmo, e se todos colaboramos un pouco o traballo e a convivencia pode ser máis doada. Outra das ideas que me causa grande interese volvendo xa ó conto, é o feito de que o aburrimento cause a necesidade da instrución, moi factible cando falamos de contos e de animais pero non tan aplicable á vida real. Hoxe en día o primordial e poder gañarse a vida, uns teñen a sorte de poder estudar e así asegurarse un futuro profesional máis estable e ben situado e outros, deciden poñerse a traballar dende ben novos pola circunstancia que sexa. Calquera das dúas posturas é correcta dende o meu punto de vista, e as dúas son igualmente boas e deberían de estar igualmente valoradas socialmente. Por último reflexionar que, a instrución da moitas vantaxes en moitos aspectos e contextos da vida pero, non obrigatoriamente nos da a felicidade.
-A idea negativa da educación (ensinanza) coma un fín retroalimentado e ensimismada en si mesmo, en vez de coma unha ferramenta útil.
-A idea negativa do culto ó de fora fronte o nativo, representada na lingua inglesa e o seu uso utilitarista con fins de prestixio social.
-A idea negativa da separación dos roles de homes e mulleres.
-A idea negativa dos comportamentos abusivos, discriminatorios e demais no ámbito da escola, representada no trato dos bonobos ás bonobas na crase.
-A idea positiva da ensinanza asociada ó entorno inmediato do alumno e vencellada coas súas aptitudes e actitudes positivas.
En relación co que dixo Estefanía, e en concreto coa súa última frase, apuntar que se, dándolle un xiro ó sentido que tiña e, en vez de pensar en instrucción ou educación, facelo en termos de aprendizaxe, ¿que é unha afición máis ca unha forma de profundizar no coñecemento do que nos gusta? Para mín iso é o mais proximo que hai á felicidade.
Para min esta fábula é unha metáfora da nosa sociedade nun pasado cercano, e como esta situación cambiou para mellor cas reivindicacións femininas e sociais, en todos os ambitos da vida, poñendo especial hincapé nos roles do fogar e da educación.
Baixo un relato de apariencia infantil, agóchanse varias ideas bastante profundas,das que eu salientaría principalmente dúas: a da cultura do espectáculo -que prima o envoltorio sobre os contidos- e a do ensino selectivo, no que unha parte da sociedade quere privar á outra do coñecemento ante o temor a un cambio nas estruturas sociais. Tamén nos ensina que, finalmente, o avance conséguese mediante as revindicacións dos grupos que se ven desfavorecidos.
El gran tópico de esta historia es el machismo. Los bonobos se sentían por encima de las bonobas y sólo ellos tenían el privilegio de poder enseñar a los demás lo que habían aprendido. Cuando ellas intentan hacer lo mismo que ellos y dejar de lado las tareas del hogar, en este caso buscarles comida a ellos, ellos se mofan y provocan que ellas se rebelen, se desliguen de ellos y empiecen a hacer lo que les gusta sin restricción de ningún tipo.
La moraleja de este cuento es que tanto hombres como mujeres están en igualdad de condiciones y tienen el mismo derecho a desempeñar las mismas activiades sin que nadie se mofe ni haya reparo alguno por el simple hecho de pertenecer a un sexo u otro.
Por suerte esto se ha ido erradicando con el tiempo y a día de hoy ya no se da tanto este tipo de situaciones.
O que ven de fóra non sempre é necesario para as formas de vida dun lugar. As veces danse situacións absurdas, sen sentido. Os roles establecidos póñense en tela de xuízo, mais moito tambalearía a estructura social se realmente se mudaran estes roles. É o dos bonobos un hipócrita estado patriarcal que depende do matriarcado en moitos ámbitos da vida. E o noso tamén.
Coincido cos comentarios previos que o un dos temas principais tratados no conto e discriminación existente para o acceso a ensinanza. O acceso a educación foi unha cuestión exclusiva dos homes ata non fai tanto tempo (1857), cando a Lei de Instrucción Públicacoñecida como lei Moyano dicía: "En las enseñanzas elemental y superior de las niñas se omitirán los estudios de que tratan el párrafo sexo del artº 2º ["Breves nociones de Agricultura, Industria y Comercio"] y los párrafos primero y tercero del artº 4º ["Principios de Geometría, de Dibujo lineal y de Agrimensura" y "Nociones generales de Física y de Historia Natural"], reemplazándose con: -Primero. Labores propias del sexo -Segundo. Elementos de Dibujo aplicado a las mimas labores -Tercero. Ligeras nociones de Higiene doméstica". De feito non houbo nin unha soa muller na universidade española ata 1888. Curiosamente esta mesma muller, Matilde Padrós, doctorouse uns anos máis tarde e terminou traballando na Enciclopedia Británica. Certamente a moralexa que se extrae do conto e que a ensinanza e un ben prezado que nas mas inadecuadas se pode converter nun instrumento de opresión.
Pareceume unha historia moi impactante baixo un formato para nenos. Creo que trata de retrasmitir ideas claras acerca da loita da muller para introducirse nun mundo no que imperaba o machismo, xa que non tiñan acceso á educación e estaban relegadas a un segundo plano. Por outro lado, represéntase a idea de que é mellor manterse e non innovar, pero en moitas ocasións débese tratar se introducir elementos novos, para alcanzar un nivel mellor de vida. Finalmente, coincido con Abel en que esta historia reflexa a nosa socieldade machista de hai uns anos e que alguna persoa aínda mantén.
Tras esta historia aparentemente inocente agóchase o tema do machismo. Antes as mulleres non podían optar ó ensino e elas quedaban relegadas ás tarefas domésticas e ó coidado dos nenos. Neste caso as bonobas tiñan que recoller o alimento para os fillos e os bonobos e non podían aprender as 4 palabras e recibiren as gafas da “sabedoría”. Eles tampouco lle querían dar opción por medo a un cambio de roles. Hoxe en día, ca inmersión da muller na vida laboral e pública, equiparáronse os roles e tanto o home como a muller repártense as tarefas do fogar e coidan os fillos.
Por outra banda, o conto tamén critica o seguinte: ás veces se pensa que o que ven de fóra ten outro prestixio, é mellor; cando na realidade os bonobos só aprenderan catro palabras do inglés e críanse cun certo status; sentíanse superiores ás bonobas.
Eu creo que nesta fábula trátanse dúas ideas fundamentais:
A primeira delas, e a idea principal, e o machismo. Nesta historia reprodúcense moitas das ideas que tradicionalmente dábanse na sociedade. Un dos exemplo é a separación dos roles. A segunda das ideas que eu vexo nesta fábula, a da discriminación, que vai relacionada,xuto cá primeira. Polo feito de seren mulleres, eran menos intelixentes. sen embargo, os prexuízo son consecuencia da falta de coñecementos, o so dando a volta o situación pódense derrubar moitos mitos.
Gustaríame salientar varios aspecto deste conto analizado hoxe na clase:
ResponderEliminarPrimeiramente e menos relacionado con aspectos da lingua gustaríame salientar o tema do machismo tratado no libro. As mulleres desa tribo non tiñan claramente acceso á educación xa que, como moita xente aínda hoxe en día pensa, as mulleres deben dedicarse ás labores do fogar (no caso dos bonobos a recoller alimentos para que os machos situados nas ramas das árbores non pasasen fame). Este é un tema que me toca a miña vea máis sensible xa que, teño moi claro como muller que a nosa labor é moito máis ampla do que algunha xente (incluídas mulleres) pensan. Temos as mesmas capacidades que os homes para desenrolar calquera tipo de labor en calquera contexto da nosa sociedade e, relacionado con isto, clara está o aumento das mulleres nas universidades de todo o mundo, chegando a superar cuantitativamente ós homes en moitos estudos deste nivel.
O xa non tan relevante e a presenza de mulleres en altos cargos (vexase o número de ministras e de ministros) pola escasa conciliación da vida laboral e familiar. Por desgraza, hoxe en día a gran maioría das mulleres temos que decidir entre un gran futuro profesional ou ser nai.
O meu entendemento ó final do conto é que cada un ten que gañarse a vida por si mesmo, e se todos colaboramos un pouco o traballo e a convivencia pode ser máis doada.
Outra das ideas que me causa grande interese volvendo xa ó conto, é o feito de que o aburrimento cause a necesidade da instrución, moi factible cando falamos de contos e de animais pero non tan aplicable á vida real. Hoxe en día o primordial e poder gañarse a vida, uns teñen a sorte de poder estudar e así asegurarse un futuro profesional máis estable e ben situado e outros, deciden poñerse a traballar dende ben novos pola circunstancia que sexa. Calquera das dúas posturas é correcta dende o meu punto de vista, e as dúas son igualmente boas e deberían de estar igualmente valoradas socialmente.
Por último reflexionar que, a instrución da moitas vantaxes en moitos aspectos e contextos da vida pero, non obrigatoriamente nos da a felicidade.
As ideas que eu extraio deste conto son estas:
ResponderEliminar-A idea negativa da educación (ensinanza) coma un fín retroalimentado e ensimismada en si mesmo, en vez de coma unha ferramenta útil.
-A idea negativa do culto ó de fora fronte o nativo, representada na lingua inglesa e o seu uso utilitarista con fins de prestixio social.
-A idea negativa da separación dos roles de homes e mulleres.
-A idea negativa dos comportamentos abusivos, discriminatorios e demais no ámbito da escola, representada no trato dos bonobos ás bonobas na crase.
-A idea positiva da ensinanza asociada ó entorno inmediato do alumno e vencellada coas súas aptitudes e actitudes positivas.
En relación co que dixo Estefanía, e en concreto coa súa última frase, apuntar que se, dándolle un xiro ó sentido que tiña e, en vez de pensar en instrucción ou educación, facelo en termos de aprendizaxe, ¿que é unha afición máis ca unha forma de profundizar no coñecemento do que nos gusta? Para mín iso é o mais proximo que hai á felicidade.
Para min esta fábula é unha metáfora da nosa sociedade nun pasado cercano, e como esta situación cambiou para mellor cas reivindicacións femininas e sociais, en todos os ambitos da vida, poñendo especial hincapé nos roles do fogar e da educación.
ResponderEliminarBaixo un relato de apariencia infantil, agóchanse varias ideas bastante profundas,das que eu salientaría principalmente dúas: a da cultura do espectáculo -que prima o envoltorio sobre os contidos- e a do ensino selectivo, no que unha parte da sociedade quere privar á outra do coñecemento ante o temor a un cambio nas estruturas sociais. Tamén nos ensina que, finalmente, o avance conséguese mediante as revindicacións dos grupos que se ven desfavorecidos.
ResponderEliminarEl gran tópico de esta historia es el machismo. Los bonobos se sentían por encima de las bonobas y sólo ellos tenían el privilegio de poder enseñar a los demás lo que habían aprendido. Cuando ellas intentan hacer lo mismo que ellos y dejar de lado las tareas del hogar, en este caso buscarles comida a ellos, ellos se mofan y provocan que ellas se rebelen, se desliguen de ellos y empiecen a hacer lo que les gusta sin restricción de ningún tipo.
ResponderEliminarLa moraleja de este cuento es que tanto hombres como mujeres están en igualdad de condiciones y tienen el mismo derecho a desempeñar las mismas activiades sin que nadie se mofe ni haya reparo alguno por el simple hecho de pertenecer a un sexo u otro.
Por suerte esto se ha ido erradicando con el tiempo y a día de hoy ya no se da tanto este tipo de situaciones.
O que ven de fóra non sempre é necesario para as formas de vida dun lugar. As veces danse situacións absurdas, sen sentido.
ResponderEliminarOs roles establecidos póñense en tela de xuízo, mais moito tambalearía a estructura social se realmente se mudaran estes roles.
É o dos bonobos un hipócrita estado patriarcal que depende do matriarcado en moitos ámbitos da vida. E o noso tamén.
Coincido cos comentarios previos que o un dos temas principais tratados no conto e discriminación existente para o acceso a ensinanza. O acceso a educación foi unha cuestión exclusiva dos homes ata non fai tanto tempo (1857), cando a Lei de Instrucción Públicacoñecida como lei Moyano dicía:
ResponderEliminar"En las enseñanzas elemental y superior de las niñas se omitirán los estudios de que tratan el párrafo sexo del artº 2º ["Breves nociones de Agricultura, Industria y Comercio"] y los párrafos primero y tercero del artº 4º ["Principios de Geometría, de Dibujo lineal y de Agrimensura" y "Nociones generales de Física y de Historia Natural"], reemplazándose con:
-Primero. Labores propias del sexo
-Segundo. Elementos de Dibujo aplicado a las mimas labores
-Tercero. Ligeras nociones de Higiene doméstica".
De feito non houbo nin unha soa muller na universidade española ata 1888. Curiosamente esta mesma muller, Matilde Padrós, doctorouse uns anos máis tarde e terminou traballando na Enciclopedia Británica.
Certamente a moralexa que se extrae do conto e que a ensinanza e un ben prezado que nas mas inadecuadas se pode converter nun instrumento de opresión.
Pareceume unha historia moi impactante baixo un formato para nenos. Creo que trata de retrasmitir ideas claras acerca da loita da muller para introducirse nun mundo no que imperaba o machismo, xa que non tiñan acceso á educación e estaban relegadas a un segundo plano.
ResponderEliminarPor outro lado, represéntase a idea de que é mellor manterse e non innovar, pero en moitas ocasións débese tratar se introducir elementos novos, para alcanzar un nivel mellor de vida.
Finalmente, coincido con Abel en que esta historia reflexa a nosa socieldade machista de hai uns anos e que alguna persoa aínda mantén.
Tras esta historia aparentemente inocente agóchase o tema do machismo.
ResponderEliminarAntes as mulleres non podían optar ó ensino e elas quedaban relegadas ás tarefas domésticas e ó coidado dos nenos. Neste caso as bonobas tiñan que recoller o alimento para os fillos e os bonobos e non podían aprender as 4 palabras e recibiren as gafas da “sabedoría”. Eles tampouco lle querían dar opción por medo a un cambio de roles.
Hoxe en día, ca inmersión da muller na vida laboral e pública, equiparáronse os roles e tanto o home como a muller repártense as tarefas do fogar e coidan os fillos.
Por outra banda, o conto tamén critica o seguinte: ás veces se pensa que o que ven de fóra ten outro prestixio, é mellor; cando na realidade os bonobos só aprenderan catro palabras do inglés e críanse cun certo status; sentíanse superiores ás bonobas.
Eu creo que nesta fábula trátanse dúas ideas fundamentais:
ResponderEliminarA primeira delas, e a idea principal, e o machismo. Nesta historia reprodúcense moitas das ideas que tradicionalmente dábanse na sociedade. Un dos exemplo é a separación dos roles. A segunda das ideas que eu vexo nesta fábula, a da discriminación, que vai relacionada,xuto cá primeira. Polo feito de seren mulleres, eran menos intelixentes. sen embargo, os prexuízo son consecuencia da falta de coñecementos, o so dando a volta o situación pódense derrubar moitos mitos.